RTVS spustila antimliečnú kampaň.

Autor: Jozef Fabian | 19.9.2013 o 10:05 | (upravené 19.9.2013 o 11:26) Karma článku: 7,78 | Prečítané:  1359x

Zdravá výživa obyvateľstva vždy bola predmetom diskusie odborných kruhov. Dnes sme si zvykli, že komerčné záujmy s dojímavou reklamou začínajú prevažovať nad zdravým rozumom. Priestor dostávajú skôr extrémisti na zdravé stravovanie, ktorých práve nimi propagované formy stravovania sú najsprávnejšie. Po roku 1989 sme si už akosi zvykli na tieto reklamy, ktoré idú tvrdo pod kožu diváka a poslucháča elektronických či printových médií.  Tieto média viem pochopiť je to viac menej platená inzercia a takto je tu možnosť vylepšiť si ekonomiku v súčasnej finančnej a žiaľ aj  v duchovnej kríze.

V pondelok 16.8.2013 na televíznej stanici RTVS - dvojka zaznela relácia  -  zahraničný dokument pod názvom Lož o mlieku, ktorý zreprízovala na tom istom programe v stredu 18. septembra o 9.00 h. Táto vysoko tendenčná relácia vyvolala u mňa rozpačité dojmy - buď RTVS je v poriadnej kaši a potrebuje sa finančne zahojiť cez túto brakovú reláciu a Mika zvolil taktiku ,, za peniaze aj hada na prsiach bude chovať", alebo je to exhibicionizmus s prvkami ľahkej demencie.

Pán Mika asi zabudol, že je riaditeľom verejnoprávnej televízie platenej z koncesionárskych poplatkov a tu musí byť každá relácia vyvážená a nie tendenčná, kde zahraničný program spochybní mlieko vo výžive nie len na Slovensku, ale v celej Európe. Divák mal takto možnosť získať informácie dokonca o škodlivosti mlieka bez akejkoľvek argumentácie. Pripadá mi to ako keby RTVS zaradila dokumentárny cyklus a priaznivom pôsobení marihuany, Coca Coly a hamburgerov s hranolkami na mladý organizmus v rámci programu zdravé stravovanie na školách. Neviem koľko zaplatili zahraničný producenti tohto programu RTVS, ale keď sme sa na to skladali koncesionári mal by to riaditeľ Mika zosobniť zodpovednému pracovníkov RTVS.

Mlieko je skutočne veľmi citlivá komodita. Po roku 1989 s príchodom západoeurópskej kultúry stravovania sa mlieko skutočne zmenilo na bielu chemickú homogenizovanú tekutinu s dobou trvanlivosti na úrovni motorových olejov. Generácia Husákových detí a vidiečania na chuť pravého mlieka po väčšinou nezabudli. Mlieko bolo vždy neoddeliteľnou súčasťou gazdiniek. Mlieko sa používalo bežne na prípravu mliečnych nápojov, do polievok a prívarkov. Skúsenejšie gazdinky si urobili po skysnutí tvaroh, alebo syr a už aj jogurty. Súčasné krabicové mlieko z hľadiska využitia v kuchyni má veľmi úzke využitie. Dokonca ho odmietajú doma aj naši štvornohý  miláčikovia. Preto ak mlieko tak farmárske. V spotrebe mlieka na 1 obyvateľa sme už dosiahli odporúčanú spotrebu 220 kg v roku 1990. V EÚ je spotreba 240-250 kg na obyvateľa a to znamená podľa autorov relácie, že celá Európa žije nezdravo. Slovensko ako vo všetkom prepadlo na dno EÚ v spotrebe a dnes krok za krokom sú snahy vrátiť sa späť na pozície roku 1990.

 Po dlhšom uvažovaní som zistil, že kampaň je zameraná na prvovýrobcov mlieka a na jeho spracovateľov. Nemôžem brať vážne argumenty a nezdravom pôsobení mlieka vo výžive človeka - argumenty boli chabé a nepodložené odbornou verejnosťou, ale na potravinovom trhu je tlačenica a niekto bude musieť ísť z kola von - po slovenský sa tomu povie ,, silnejší pes žerie". Treba si uvedomiť skutočnosť, že aj odborníci sú ľudia a podľa výšky grantu potom zaznie reklama o tom že ,,10 z 9 doktorov sú za minimalizáciu spotreby mlieka".

Mlieko bolo a som presvedčený aj ostane zaradené do stravovacieho jedálnička Slovákov a jeho spotreba bude vždy kolísať podľa tlaku reklamných mágov. V rámci detskej výživy a vývoja organizmu má nezastupiteľné miesto. Ak sa to autorom relácie nepozdáva nech po narodení svojich detí zaradia im namiesto mlieka pšeničné šťavy, nesladené džúsy a rôzne iné marketingové trháky a namiesto vápnika z mlieka im farmaceutické firmy s radosťou poskytnú šumivé kalciové  tabletky.

Nepoznám propagátora mlieka, ktorý by démonizoval mlieko a postavil ho na najvyšší piedestál v rámci zdravej výživy. Skôr normálne uvažujúci človek je za vyrovnanú rastlinnú a živočíšnu potravu.

 Reagujem na túto reláciu aj preto lebo našu krajinu začala tlačiť na kolená aj duchovná a hodnotová kríza. Možno za rok budeme svedkami relácie o pozitívnom pôsobení ľahkých drog na populáciu Slovenska v homosexuálnych manželstvách. Na Slovensku je to tak - najradšej preberáme všetky negatíva z kultúry USA a západnej Európy lebo honba za ziskom a zbohatnutím nemá svoju tvár má len hlavu hydry.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

DOMOV

Schválili nezmysel? Nie, psy a mačky nebudú operovať zaživa

Novela zákona o liekoch nie je dramatická.

AUTO

Výrobu jediného osemvalca v histórii Škody stopla kríza

Škoda vyrobila len 49 kusov modelu 860.


Už ste čítali?